Пациентската безопасност в контекста на денталната медицина
В последните години много се говори за маркетинг и мениджмънт в денталните практики. Считаме, че третото липсващо звено е пациентската безопасност. Това е необятна тема, на която в нашата страна се гледа с недоверие, поради липса на информация.
Пациентската безопасност в световен план е неизменна част от съвременното здравеопазването, като денталната медицина не прави изключение. Усилията да се гарантира безопасността на пациентите са толкова стари, колкото е стара човешката история. Това развитие продължава до днес и заема основно място във водещите здравни системи.
Най-често срещаното определение за пациентска безопасност по света е това на Световната здравна организация – „Предпазване на пациента от ненужна или потенциална вреда“. Според мен определението трябва да бъде разширено, защото смятам, че лечебните заведения, лекарите, лекарите по дентална медицина и всички работещи в здравната система, както и пациентите са неизменна част от пациентската безопасност. В тази връзка авторското определение, което адв. Емилия Ангелова-Ховагимян, е следното: „Пациентската безопасност е система от правила и действия, които задължително се спазват от всички работещи във здравната система, при предоставянето на здравни грижи в целия лечебно-диагностичен процес, гарантира правото на информиран избор и не допуска вреда за пациента“.
Считаме, че денталната медицина е в пряка зависимост от пациентската безопасност и тя е с еднаква важност за лекаря и пациента. Това се дължи на особено близкия контакт лекар-пациент и свързаните с това рискове за двете срани, при извършване на лечение. Именно тук свързващото звено между двете страни е пациентската безопасност.
Въвеждането й в дентален, лазерен и рентгенов център ,,VITA DENT” има за цел да:
- Ограничаване/намаляване на рискови ситуации и усложнения за пациента;
- Предпазване на лекаря или медицинския специалист от потенциални рискове и нежелани медицински събития;
- Всичко това, ще създаде предпоставка за висока пациентска удовлетвореност;
- Повишаване качеството на предоставяните медицински услуги.
"VITA DENT" са запознати с необходимостта от разработване на системи и правила за пациентска безопасност, които биха повишили многократно нивото на денталната медицина. Смятаме, че бъдещето развитие на денталните практики в страната е в предоставянето не само на качествени, но и на безопасни медицински услуги.
Ето защо всеки пациент е важен за нас и се стремим винаги да даваме най-доброто от себе си, да прилагаме своите знания и умения така, че , латинскато сентенция ,,Primum no nocare” /Да не вредим/, да е наша обща цел!